Reis naar Guadalajara en aankomst - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Emmy Erven - WaarBenJij.nu Reis naar Guadalajara en aankomst - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Emmy Erven - WaarBenJij.nu

Reis naar Guadalajara en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Emmy

03 Augustus 2013 | Mexico, Guadalajara

Hola,

Dit is mijn eerste reisverslagje, waarmee ik iedereen probeer up to date te houden.

Als onderdeel van mijn bachelorstudie International Business Economics aan Maastricht University moet ik een 'Study Abroad' doen. Als gevolg hiervan ben ik in Guadalajara, Mexico terecht gekomen. In november ben ik op deze plaats ingeloot, maar deze reis is toch wel akelig snel dichtbij gekomen.

Donderdag 1 augustus was dan de dag aangekomen dat ik naar het vliegveld in Brussel moest. Benjamin en ik waren om 8.00u vertrokken vanuit Geleen richting Brussel. Helaas stonden we bijna een uur in de file, waardoor ik nog maar net op tijd was (10.00u terwijl ik om 12.00u moest vliegen). Het afscheid was natuurlijk niet leuk, maar gelukkig was het kort en moest ik in één keer doorlopen. Nog een laatste knuffel en kus, en nu proberen maar snel een vlucht te boeken voor de herfstvakantie als Benjamin langs komt.

Allereerst moest ik natuurlijk mijn enorme sporttas inchecken (22 kilo van de toegestane 23) bij de balie van United Airlines. Vervolgens ging ik door de eerste douanecheck bij Brussel en probeerde ik een zakje te scoren voor de vloeibare bagage die ik bij me had. Helaas kosten die zakjes 1 euro, en had ik net al mijn euro's uitgegeven. Bij een winkel kreeg ik gelukkig een zakje mee en toen kon ik door de douane. Na een tijdje mochten we boarden in een grote boeing 777 van United. Ik zat lekker bij het raampje en de reis ging goed. Onderweg heb ik 3 films gekeken en vooral ook door het raampje naar buiten gekeken. Indrukwekkend vond ik het toen een paar km (of paar honderd km) van ons verwijderd onweer te zien was. Ik kwam rond 20.20u in Washington aan (daar 14.20u). Daar keek ik mijn ogen uit naar 'Amerika' en de Amerikanen, wat een typische mensen. In het vliegveld kwam ik al snel langs Starbucks, Wendy's, Dunkin Donuts en enorm veel hamburgerrestaurantjes. Ik heb me ingehouden met een (enorme) Cool Lime van Starbucks en ik ben netjes naar mijn gate gegaan (uiteraard aan de andere kant van het vliegveld). Daar moest ik tot ongeveer 21.00u wachten plaatselijke tijd (reken maar uit Nederlandse tijd) voordat we konden boarden voor de vlucht naar Houston. In die tijd heb ik vooral gelezen en een beetje op internet gesurfd en nog een beetje door het vliegveld gewandeld. Eten had ik al op de eerste vlucht gehad (best lekkere lasagne) en omdat United Airlines een Amerikaanse vliegmaatschappij is, had ik eigenlijk genoeg gehad voor twee dagen. Stiekem heb ik die dag toch nog een Dunkin Donut geprobeerd, gewoon omdat ik dat noodzakelijk vond tijdens mijn eerste bezoek aan Amerika.

Tijdens de vlucht naar Houston (2,5u) zat ik weer bij een raampje en toen heb ik wederom wat gelezen en zelfs een uurtje geslapen.
In Houston op de bagageband zat mijn tas er niet tussen, waardoor ik naar de Bagage Service van United moest. Hier heb ik ongeveer een uur moeten wachten, totdat ze me vertelden dat mijn tas in een kantoortje aan de andere kant van de gang stond. Hierdoor had ik helaas mijn shuttle gemist naar het hotel (inmiddels was het daar al 1/2u 's nachts) en moest ik een taxi vragen. Na het pinnen van wat dollars had ik een taxi gevonden en was ik onderweg naar mijn hotel. De taxichauffeur was aan het vloeken dat ik maar 4 minuten in de taxi hoefde en dat hij beter naar huis kon gaan, iets wat mijn humeur niet echt positief beinvloedde.

De check-in in het hotel duurde weer zo'n 20 minuten en vervolgens werd ik naar mijn kamer gebracht. Mijn kamer was in een uithoek van het hotel en ik kreeg geen sleutelkaartje mee, want het apparaat was kapot. Dit was het begin van mijn 'horrornacht'. Ik kwam in een kamer met enkel een tuindeurtje tussen de straat en mijn bed. De deur en het glas was zo dun, dat ik iedereen buiten kon verstaan en ik was bang dat ze maar aan de deur hoefden te voelen om binnen te komen. Ik ging me even op de badkamer opfrissen om naar bed te gaan, toen ik ontdekte dat het bad helemaal verschilferd was en verre van netjes. Geen douche voor mij dus vandaag. Rond half 3 plaatselijke tijd (met 1 uur slaap in dat vliegtuig was ik doodop) besloot ik om naar bed te gaan. Helaas, toen ik de deken optilde zag ik een donkere vlek. Vervolgens heb ik het laken eronder ook opgetild en bleek er een grote bruin/rode vlek te zitten met een diameter groter dan een basketbal. Ik ben aan de andere kant alleen onder een dun lakentje (dus op de deken) gaan liggen, omdat ik toch enorm moe was en geen zin had om naar de receptie te gaan in mijn pyjama. Na een tijdje kreeg ik kriebels en vermoede ik dat er beestjes in het bed zaten. Toen ben ik maar op het laken gaan liggen en gaan proberen te slapen. Ik heb toen 2 uurtjes geslapen, omdat ik eigenlijk te bang was om mijn ogen dicht te doen (wat nou als er op de plek naast me iemand is doodgeschoten? Helphelp! En wat nou als de dader door de tuindeur is gekomen?!). Ik troostte me met de gedachte dat ik straks lekker kon ontbijten. Helaas pindakaas bestond het ontbijt uit oud brood, jam, vettige muffins en harde boter op papieren bordjes en fruitsap in een papieren bekertje. Ik heb besloten om 1 oude boterham te toasten en 1 glas appelsap te drinken om vervolgens snel naar het vliegveld te gaan.

Ik was om 9u 's ochtends op het vliegtuig in Houston, waar ik tot 10u 's avonds moest wachten op mijn volgende vlucht. Uiteraard ben ik voor mijn ontbijt als eerste naar de Starbucks gerend en heb ik wat door het vliegveld gelopen. Ook had ik een zakje snoep (o.a. Jelly Beans) gevuld, omdat ik vond dat ik dat wel verdiend had na zo'n nacht, haha! De rest van de dag heb ik gelezen, een hamburgermenu gegeten en mijn ogen uitgekeken naar de mensen in Houston. Wat zijn Amerikanen cool! Cowboys, Dallas vrouwtjes, plastische chirurgie mislukkingen, enorme mensen, een enorme donkere mevrouw met een lichtblauw joggingpak van de NY Knicks in maat XXXXXXXXL, zakenmannetjes, het zuidelijke accent, een look-a-like van Eddy Murphy inclusief grappen etc etc. Volgens mij hebben trouwens alle Amerikanen hardloopschoenen aan onder hun gewonde kleding, maar dat terzijde.

Om 10u ging mijn vlucht in een ieniemini vliegtuigje naar Guadalajara. Deze vlucht duurde korter dan verwacht en we waren binnen anderhalf uur in Guadalajara. In de aankomsthal zag ik echter niemand staan, terwijl mensen van mijn appartement me zouden komen ophalen. Na drie kwartier begon ik me toch wel zorgen te maken en heb ik iemand aangesproken om zijn gsm te lenen. Toen kwam ik in contact met twee meisjes uit Zweden die ook aan mijn universiteit gingen studeren. Samen met hun heb ik nog even gewacht op de mevrouw van het appartement.

Karen reed me naar het appartement, maar besloot me ook gelijk een tour door Guadalajara te geven. Uiteraard heb ik hier niets van meegekregen, want ik was doodmoe. In het appartement aangekomen hebben we nog even het contract ondertekent en wat dingetjes doorgenomen. Vervolgens heb ik mijn tas uitgepakt en ben ik rond 4u gaan slapen. Vandaag werd ik om 12u wakker en was ik wonder boven wonder ben best wel fit. Ik heb kennis gemaakt met mijn kamergenote Stephanie (een meisje uit NY die hier geneeskunde komt studeren) en heb ik Kevin gedag gezegd (een jongen die ook van MU aan TEC gaat studeren voor zijn Study Abroad en die ook in dit appartement woont).

Vandaag staat voor mij op de checklist:

- douchen (laaaaaang)
- ontbijten
- Guadalajara verkennen en een winkel zoeken
- een Mexicaanse stekker kopen (Ipad en Iphone zijn natuurlijk leeg)
- avondeten kopen
- badkamerspullen kopen
- uitrusten

Tot de volgende keer!!


xx Emmy

  • 03 Augustus 2013 - 21:37

    Carola:

    Hoi Emmy,
    Wat leuk dat je een verslag bijhoudt. Ik heb mij meteen geabonneerd.
    Wat een reis zeg. De rest kan nu alleen nog maar meevallen. ;-)
    Ik wens je een onvergetelijke (in positieve zin) ervaring!
    xxx Carola

  • 03 Augustus 2013 - 21:45

    Yara:

    Hey Emmy,

    wat een horror reis zeg! Denk dat niemand meer moet klagen over lange rechtstreekse vluchten :) Mocht je ooit een reisje naar Boston willen maken dan zal ik zorgen dat er een brandschoon bedje op je staat te wachten! En wees gerust, het merendeel van de mensen hier zijn 'normale' amerikanen haha. Die hardloopschoenen trend klopt wel een beetje, zelfs Harvard professors lopen erop :) Ik wens je veel succes en hoop dat de rest van je semester een stuk leuker wordt dan je reis!

  • 03 Augustus 2013 - 22:16

    Mirjam:

    Hey Emmy

    Leuk te lezen hoe et je vergaat daar. Je bent de reis i n ieder geval goed begonnen. wat een verhaal zeg.
    Wens je een hele leerzame maar ook vooral een hele leuke gezellige tijd.

  • 05 Augustus 2013 - 22:18

    Paula Reek:

    Hallo Emmy,
    Wij zijn erg blij dat je op de plaats van bestemming bent. Wat een reis en ik kan me voorstellen dat je op de eerste plaats angst had in dat afschuwelijke hotel en daarna wel kon huilen van vermoeidheid en je ziet dan zo'n vies bed, badkamer enz. Gelukkig is dat achter de rug en kun je je nu gaan richten op datgene waarvoor je gegaan bent. Ik denk dat het weer wel heerlijk zal zijn en we verheugen ons nu al op de "mooie" foto "s. Groetjes Paula en Jur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Mijn reis naar Guadalajara, Mexico in augustus-december 2013.

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 11382

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 12 December 2013

Guadalajara, Mexico

Landen bezocht: